torstai 21. tammikuuta 2016

Så här ska det låta

Jos joku ei ole huomannut, niin kerrottakoon, että minussa on hieman pilkunviilaajan vikaa. Olisi mahtavaa olla yhtä hyvä siinä myös jollain muulla kielellä kuin olen suomeksi. Ruotsi on tällä hetkellä seuraavaksi vahvin kieleni, mutta siinä on kyllä vielä kovasti opeteltavaa.

Joulupukki oli laittanut tontut vakoilemaan minua ja ruotsin puhumistani - ja varsinkin kirjoittamista. Sain niin parhaan kirjan. Ihan oikeasti, olen äärimmäisen innostunut tästä.


Mikael Reuter: Så här ska det låta. Om finlandssvenska språkriktighet.

Tiedostan olevani vähemmistössä, mutta mielestäni tätä on aivan ihana lukea. Siitäkin huolimatta, että genetiivi- tai prepositioluvuissa koen syvää masennusta ja tuntuu siltä, etten koskaan voi muistaa tällaisia. Mutta kyllä minä vielä jonain päivänä muistan, kun luen näitä ja niitä dekkareita ja keskustelen innokkaasti kielestä miehen kanssa. (Siis huomatkaa, minä keskustelen innokkaasti. Mies vastaa, kun intän.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti