tiistai 4. tammikuuta 2022

Jänniä aikoja

Elämme jänniä aikoja. Aion ruveta kirjoittamaan enemmän omasta kirjoittamisestani. Joskus aiemminkin olen kirjoittanut siitä, että minun on vaikea kirjoittaa samaan aikaan montaa asiaa, vaan keskityn kunnolla yhteen juttuun ja kaikki muu jää jalkoihin.

Viime aikoina olen kirjoittanut fiktiota. Syksyllä kokosin novelleja kokoelmaksi ja marras-joulukuussa kirjoitin kirjan 50 päivässä. No, ensimmäisen käsikirjoitusversion, mutta toivon, että siitä tulee alkuvuodesta ihan kirjamainen kokonaisuus. Koska oma kirjoittaminen pyörii mielessä koko ajan, haluan pitää sitä esillä blogissanikin. Toisaalta aion tehdä Instagramistani enemmän kirjoihin keskittyvän ja postata sinne lukemistani kirjoista. Jatkossa kirjavinkkejä löytyy siis myös IG-tililtäni liinan_lukupaivakirja.

Mutta en minä lukemista täälläkään kokonaan unohda! Tässä esimerkiksi kerron Naoise Dolanin Jänniä aikoja -romaanista, jonka luin syksyllä. Siinä on ehkä vähän jännemmät ajat kuin minulla. Päähenkilö, 22-vuotias dublinilainen Ava opettaa Hongkongissa englantia rikkaiden lapsille, muuttaa ensin investointipankkiiri Julianin luo, mutta tapaa sitten juristi Edithin, johon ihastuu. Kannessa tätä väitetään vuoden hauskimmaksi kirjaksi, mitä se ei tosiaankaan ole, mutta nokkela ja humoristinen kuitenkin.

Olen äidinkielenopettaja, mutta minun piti tarkistaa Hongkongin kirjoitusasu netistä. Hävettää.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti