tiistai 16. lokakuuta 2012

Elämäntavat remonttiin!

Koin herätyksen. Lähikaupan kyljessä olevassa halpiskirjakaupassa oli loppuunmyynti. Kun halvalla sain, napsin mukaani vähän kaikenlaista. Pääasiassa joululahjoja muksuille, mutta myös halpoja pokkareita itselleni. Hetken mielijohteesta ostin myös Noora Shinglerin Marjoja ja maskaraa. (Oli muuten vielä puolet halvempi kuin Hulluilla päivillä!) Luin sen melkein saman tien yhden illan ja seuraavan aamun aikana. Ja näin valon. Shingler antaa vinkkejä terveellisempään ruokavalioon ja ekologisempaan kosmetiikkaan. Jälkimmäisessäkään ei ole mitään vikaa, mutta varsinkin edellinen kolahti ja kovaa. Ei Shinglerin ohjeissa mitään sinänsä uutta ollut: kyllä minä tiesin jo ennestään, ettei minulle oikein sovi sokeri tai vehnä tai hiiva tai suuret määrät maitotuotteita. Mutta mitä ilmeisimmin elin taas etsikkoaikaa, eli koko alkusyksyn olen aika tuloksettomasti koettanut muuttaa elintapojani terveellisemmiksi. Shinglerin ohjeet olivat viimeinen oljenkorteni. Ja arvatkaapa mitä! Nyt kun olen noudattanut niitä melko säännöllisesti puolentoista viikon ajan (Nyt ei lasketa viikonloppuja, jolloin olen langennut suuriin määriin maitosuklaata ja aamupalasämpylöihin!) makeanhimoni on vähentynyt, vatsani voi paremmin ja pahin pömpötyskin on kadonnut. Jippii!

PS. Shinglerin ajatuksiin voi tutustua myös hänen blogissaan: kemikaalicocktail.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti