lauantai 16. maaliskuuta 2019

Self-help-hupailua

Sain veljeltäni joululahjaksi self-helpiä. Nyt jos tutut kohottelevat kulmakarvojaan, kerrottakoon heti, että kyseessä oli Pieni pahan mielen kirja. Aika hauska opus, joka on raikas tuulahdus kaikenlaisten hyvän mielen ohjekirjojen keskellä. Jonkin verran olen purkanut ärtymystäni tämän kirjan sivuille, mutta pitkään käytettynä tämä saattaa lisätä pahaa mieltä, joten suosittelen varovaisuuteen käytössä. Sijoitan tämän haastekohtaan 47, kirjassa on alle sata sivua.

Itse ostin viime syksynä tätä vuotta varten ihan päinvastaisen oppaan, Maaretta Tukiaisen Hyvän mielen vuosi - tehtäväkirjani. Sitä täytetään ja sen ohjeita toteutetaan viikko kerrallaan, ja tarkoituksena on olla vuoden jälkeen pikkuisen viisaampi ja enemmän sinut itsensä kanssa. Olen tykännyt kirjasta, eikä se ihan paska voi olla, koska olen sen avulla jo alkanut kirjoittaa säännöllisesti ja lopettanut arkiset herkkumässäilyhetket. Toki olisin voinut tehdä nämä asiat ilman tätäkin kirjaa, mutta minulle tämän kirjan ohjeet ovat toimineet hyvin. Tämä kirja pääsee haastekohtaan 21, julkisuuden henkilön kirjoittama kirja, koska minulle Tukiainen tuli ensin tutuksi tv-bisnesnaisena.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti